Polityka prywatności serwisu Instytutu Muzyki i Tańca
www.instrumenty.edu.pl
§1
Przedmiot regulacji
- Niniejsza polityka prywatności (dalej zwana: Polityką Prywatności) zawiera informacje na jakich zasadach i przy wykorzystaniu jakich środków technicznych są zbierane, przetwarzane i wykorzystywane dane o użytkownikach korzystających ze strony internetowej www.instrumenty.edu.pl
- Operatorem Serwisu www.instrumenty.edu.pl jest Instytut Muzyki i Tańca, będący państwową instytucją kultury, z siedzibą w Warszawie (00-097), adres: ul. Fredry 8, NIP: 525-249-03-48, REGON: 142611587.
- Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
- poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje,
- poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. "ciasteczek"),
- poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego home.pl S.A.
2. Informacje w formularzach oraz cel przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji:
- Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.
- Serwis może zapisać ponadto inne informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
- Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą użytkownika.
- Operator Serwisu może przechowywać informacje lub uzyskiwać dostęp do informacji już przechowywanej w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym użytkownika końcowego, po spełnieniu warunków określonych w §3 i §4 poniżej.
§3
Przechowywanie i uzyskiwanie dostępu do informacji, na podstawie danych w formularzu jest wykonywane w celu umożliwienia:
- stworzenia zbioru potencjalnych klientów pod nazwą baza teleadresowa interesariuszy Instytutu Muzyki i Tańca, zarejestrowanego przez Operatora Serwisu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
- przetwarzania w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. dla dokonania procesu przygotowania i wysyłki zamówionego towaru, zgłoszenia serwisowego lub kontraktu handlowego,
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
- utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
§4
- Operator Serwisu jest zobowiązany uzyskać zgodę od użytkownika końcowego na przechowywanie i uzyskiwanie dostępu do informacji w celu określonym w §3, przy czym powyższa zgoda może być wyrażona za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi.
- Powyższa zgoda:
- nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści,
- może być wyrażona drogą elektroniczną, pod warunkiem jej utrwalenia i potwierdzenia przez użytkownika końcowego,
- może być wycofana w każdym czasie, w sposób prosty i wolny od opłat,
- przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nie może powodować zmian konfiguracyjnych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym użytkownika końcowego i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.
- Warunków, o których mowa w ust. 1 i 2 powyżej, nie stosuje się, jeżeli przechowywanie lub uzyskiwanie dostępu do informacji jest konieczne do:
- wykonywania transmisji komunikatu za pośrednictwem publicznej sieci telekomunikacyjnej,
- dostarczania usługi telekomunikacyjnej lub usługi drogą elektroniczną, żądanej przez użytkownika końcowego.
§5
Operator Serwisu może instalować oprogramowanie w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym użytkownika końcowego, przeznaczonym do korzystania z tych usług lub korzystać z tego oprogramowania, pod warunkiem, że użytkownik końcowy:
- przed instalacją oprogramowania został poinformowany bezpośrednio, w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały, o celu, w jakim zostanie zainstalowane oprogramowanie, oraz sposobach korzystania przez Operatora Serwisu z tego oprogramowania,
- zostanie poinformowany bezpośrednio, w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały, o sposobie usunięcia oprogramowania z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego użytkownika,
- przed instalacją oprogramowania wyrazi zgodę na jego instalację i używanie.
§6
- Wszelkie wprowadzane przez użytkowników dane osobowe są gromadzone i przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (DZ.U. 2014, poz. 1182).
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
3. Użytkownik ma prawo kontroli, dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorze danych Administratora, a zwłaszcza prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- w celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt. a można korzystać poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na adres: imit@imit.org.pl
4. Użytkownik może dobrowolnie udostępnić swoje dane osobowe w postaci:
- imię i nazwisko, nazwa firmy,
- adres (ulica i numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto),
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- numer NIP,
- adres IP komputera.
5. Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Instytutu Muzyki i Tańca.
6. Dane osobowe będą zbierane w następujących celach:- wysyłanie wiadomości do zainteresowanych w postaci newslettera
- korespondencja z interesariuszami w zakresie działań statutowych IMIT,
- przeprowadzenia procesu zakupu, przygotowania i wysyłki zamówionego towaru,
- zgłoszenia serwisowego,
- kontraktu handlowego,
- tworzenia statystyk.
Informacja o plikach cookies
- Serwis korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Operator Serwisu.
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies są zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z Operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
- Operator Serwisu zaleca przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookies wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics.
- Pliki cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
- W zakresie informacji o preferencjach Użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google Użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
§8
Logi serwera
- Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
- czas nadejścia zapytania,
- czas wysłania odpowiedzi,
- nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
- informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
- informacje o przeglądarce Użytkownika,
- informacje o adresie IP.
3. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
§9
Operator Serwisu może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom państwowym na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
- Jeśli Użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Operator Serwisu zastrzega, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.
- W celu zarządzania ustawieniami cookies należy wybrać z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępować zgodnie z instrukcjami:
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari
- Firefox
- Opera
- Android
- Safari (iOS)
- Windows Phone
- Blackberry.
§11
1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
2. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.